Menzareform

 2010.01.26. 12:00

Mint tudjuk Jamie Oliver nekiállt évekkel ezelőtt megreformálni az egybesült királysági menzákat. Táplálékszükséglet-alapú étrendet állított össze, levette a napi menüről a sültkrumplit és jelezte, hogy a Turkey Twizzler nevű csodát hanyagolni kéne, aminek az lett a vége, hogy kitiltották a menzákról ezt az ételt.

 

 

 

 

 

 

 

Turkey Twizzlers - jám.

 

Hogy a reform vége mi lett, azt nem tudni, mindenesetre a Timesban megjelent cikk alapján elég vitatott az egész. Mintha a gyerekek nem annyira szeretnék a nem mű kaját, ott legalábbis. De én személy szerint, ha véleményem lehet, üdvözlöm a változást, hajrá, szívesen ennék most ott a menzán. Persze nem biztos, hogy 10 évvel ezelőtti ízléssel is így tennék.

Lényeg a lényeg, hogy itthon majd a Buday fogja elkezdeni a menzareformot. Ő nem akar olyan radikális változást, csak évi 50 új receptet bevezetni, aminek köszönhetően 4 év alatt összeállna egy olyan rend, ahol a gyerekek minden nap mást és jót ehetnek. A helyükben én ezt nem tenném, mert jó néha ugyanazt is enni. Ha jó. (Nagyon hiányzik a sülthusi rizzsel és meggymártással. Senki sem csinál olyan meggymártást, mint annak idején a Kazinczyban. Büdös volt a tálca és koszos volt a hely, rágó volt a szék alatt és nem volt szalvéta, kaja volt a falakon és egymás szájában ettünk, de... ez nagyon hiányzik!) Mindazonáltal örülök neki hogy itt is változtatnak, tegyék, ha tényleg nem lesz drágább, csak a konyhásnénikkel kell megküzdeni, ők kemény dió szerintem.

Az egészséges étkeztetést valóban érdemes lenne elkezdeni a menzán. Érvnek jelenleg azt hozzák fel, hogy sok gyerek szinte érintetlenül viszi vissza az ételt. De tény, hogy van egy bizonyos kor, amikor csak piszkálni szeretjük az ételt, ők pedig arra alapoznak, hogy azért van ez, mert az étel a rossz. De úgy emlékszem, hogy körülbelül 14 éves koromra (4 év alatt) megszerettem a menzakaját. Azt sajnos nem tudom megmondani, hogy ez a szoktatásnak, vagy a koromnak volt-e köszönhető, de tény, hogy addigra szerettem a gombát is, amihez biztos, hogy nem ott szoktam hozzá. Mindegy, egy próbát megér. Hogy a gyerekek megegyék a menzai ebédet. Hogy elég energiájuk legyen szaladgálni, nőni, meg tanulni, ahogy érvel Buday, a nol cikke szerint. Szerintem meg van elég energiájuk, azért dagadtak. És szerintem Jamie legalább akkor nem volt dagadt, amikor elkezdte a reformálást. Most sem az asszem. A hitelesség jó. Csak a hitelesség... hiteles.

A bejegyzés trackback címe:

https://parisok.blog.hu/api/trackback/id/tr131703220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CB 2010.01.27. 00:13:51

1. annyira kellemetlen, de én a Buday név sokadik olvasása után jöttem rá, hogy egy magyar fószerról beszélünk, és következetesen budéjnak ismerte fel az agyam.... le a külföldizmussal:O

2. gimikoszt: király, kivéve a vacsora, de te azt nem kaptál, de én meg túléltem :)

Surmó 2010.01.27. 02:27:18

@CB: budéjért szorri. Buday Péter Úr.
A vacsin nem is gondolkoztam. Meg a reggelin sem. De azt néha láttam, ahogy a majsa lekésik róla. muhaha
süti beállítások módosítása